4.9.18

Heinäkuun langat

Kun tuossa tilastoin elokuun käsitöitä ja lankavaraston muutoksia, niin huomasin, että heinäkuukin on vielä tänne blogiin kirjaamatta. Yksi syy kirjaamattomuuten on varmaan se, etten ole mistään valmistuneista käsitöistä ottanut kuvia ja tuntuu hölmöltä tehdä postaus ilman kuvia. Onneksi sentään olen kännykällä räpsinyt kuvia Instassa jaettavaksi, niin niistä löytyy jotain tähän kuvituskuviksi sopivaa :)

Tawashi-pesusieniä on moni muu tehnyt jo pidemmän aikaa, mutta minä innostuin nyt vasta :)

Heinäkuussa valmistui 24 erilaista, langasta tehtyä käsityötä. Suurin osa oli aika pieniä, koska kokonaisuudessaan käytin lankaa vain 490 grammaa. En siis edes puolta kiloa ja tavoitteena on käyttää kilo lankaa kuukaudessa! Vajaa puoli kiloa lankaa meni näihin:
5 x virkattu patalappu (diagonal hotpad) 180 g
10 x tawashi-pesusieni 115 g
7 x saippuapussi 45 g
2 x sin-harm-raidoittuvat lasten sukat 100 g
1 x v.pun raidalliset lasten sukat 50 g

Kokeilin ensin sekä virkatun että neulotun saippuapussin tekoa ja kuvassa on ensimmäiset kappaleet niitä. Tykästyin enemmän neulottuun saippuapussiin ja parantelin kuvassa näkyvää ensimmäistä versiota niin, ettei lopuksi tarvinnut ommella/virkata yhtäkään saumaa kiinni :)

Onneksi uutta lankaa ei tullut varastoon yhtään, joten lähes puoli kiloa lankavarastoni keveni kuitenkin heinäkuun aikana. Kuukausittaisista käsityötavoitteistani täyttyi lasten villasukkien neulominen myyntiin, mutta yksiäkään aikuisten sukkia en neulonut myyntiin. Onneksi olen niitä tehnyt alkuvuodesta enemmän, joten edelleen olen vähän edellä aikatauluani neuloa joka kuukausi myyntiin yhdet aikuisten ja yhdet lasten sukat. Heinäkuussa en myöskään neulonut lahjoitukseen mitään, mutta näitäkin olen tehnyt enemmän alkuvuonna ja olen siinäkin aikataulussani edellä. Heinäkuu taisi olla lomakuukausi myös käsitöiden osalta :)

Ei kommentteja: